marți, 4 septembrie 2007

Greva foamei în faţa Primăriei


ORADEA - Doi tineri cu handicap de gradul II s-au plasat luni, alături de copiii lor, în faţa Primăriei, în semn de protest pentru că nu li s-a acordat o locuinţă, aşa cum prevede legea.

„Acesta e, deocamdata, un avertisment. Mai facem asta 3-4 zile si apoi facem greva foamei. Vrem si noi o locuinta, un loc la camin. Momentan, stam patru persoane în chirie si avem un venit de 410 RON. Înainte au spus ca nu-mi pot da, pentru ca nu eram casatoriti. Acum ne-am casatorit si tot nu primim nimic.

Toate acele locuinte ANL s-au dat unor bastani cu masini tari. Pacat ca l-am votat pe primarul acesta”, protesteaza Meszaros Iuliu Robert, tatal a doi copii, care si-a cerut de nenumarate ori drepturile care i se cuvin prin lege, fiind însa întâmpinat doar cu usile închise.

Dusi cu vorba

„În 2001 am solicitat locuinta si atunci au zis ca am pensie prea mica. În 2004, ziceau ca e prea mare. Eu nu mai stiu ce sa fac, am fost peste tot. Am încercat sa intru în audienta la primar, dar degeaba. Am fost si la Biro Rozalia, dar ea a zis ca nu avem nici o sansa la locuintele ANL, eventual la o camera undeva.

M-au facut sa ma casatoresc si nici acum nu îmi dau nimic, venitul unei familii de patru persoane nu trebuie sa depaseasca 330 RON, dar eu am handicap de gradul II si doi copii”, continua Mezsaros Iuliu, amenintând ca peste câteva zile intra în greva foamei.

„Nu se aplica legea”

Unii trecatori s-au oprit sa-i sustina pe reclamanti. „Legea spune ca handicapatii trebuie sa aiba o locuinta. Dar nu se aplica legea de catre functionari. Si eu am handicap de gradul II si ma lupt cu morile de vânt. Nu vrem mila, cerem doar sa se aplice legea, sa ni se dea toate drepturile care ni se cuvin. Ca exemplu, legea spune ca pot sa beneficiez de o masina, dar a trebuit sa umblu luni de zile ca sa o primesc, si doar cu interventii s-a putut rezolva.

Unul care are, de ani de zile, un picior lipsa e purtat pe drumuri, la controale anuale, la medici. Dar pentru ce? Oricine stie ca nu îi va creste piciorul înapoi. Eu nu zic, sunt si multi printre noi care nu au deficiente si nu ar trebui sa beneficieze de ajutor, pentru ca nu au handicap. Dar adevarul e ca nu beneficiem de drepturile care ni se cuvin”, protesteaza Arsene Mangra, sustinator al celor doi tineri.

„Având în vedere ca în 2004 au depus dosar la ASCO cu cerere pentru locuinta sociala, aceasta fiind respinsa pentru ca depaseau plafonul minim de venit, la ultima audienta au fost sfatuiti sa depuna dosar pentru sesiunea octombrie-noiembrie 2007 la locuintele ANL”, a transmis viceprimarita Biro Rozalia, în numele Primariei.


sursa : bihon.ro

Tu ce părere ai?

Niciun comentariu:

RoSms

Powered By Blogger